Jesteś tutaj:
Strona Główna
❯ Nabory na stanowiska
← Powrót do strony głównej
Kryteria doboru kandydatów na stanowisko asystenta osoby z niepełnosprawnością
Wymagania niezbędne:
Asystentem osobistym osoby niepełnosprawnej może być osoba, niebędąca członkiem rodziny uczestnika, jego opiekunem prawnym lub osobą faktycznie zamieszkującą z uczestnikiem, która posiada:
dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym, lub
co najmniej 6 - miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu, lub
osoba wskazana przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”.
zaświadczenie o niekaralności
pisemna informacja o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
nieposzlakowaną opinię
pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
OGŁOSZENIE
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzelcach Krajeńskich poszukuje:
kandydatów do zatrudnienia na czas zastępstwa na stanowisko PRACOWNIK SOCJALNY zgodnie z art. 116 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (tj. z dnia 7 kwietnia 2023 r. Dz.U. z 2023 r. poz. 901)
Wymagania konieczne:
1. Spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:
a) posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
b) ukończenie studiów wyższych na kierunku praca socjalna;
c) ukończenie studiów wyższych do dnia 31 grudnia 2013r. o specjalności przygotowujące
do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie., art. 116 ust. 1a ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej: „1a. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw szkolnictwa wyższego określi,
w drodze rozporządzenia, wymagane umiejętności, wykaz przedmiotów, minimalny wymiar zajęć dydaktycznych oraz zakres i wymiar praktyk zawodowych dla specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego, realizowanej w szkołach wyższych na kierunkach wymienionych w ust. 1, kierując się koniecznością odpowiedniego przygotowania absolwentów
do wykonywania zawodu pracownika socjalnego”;
d) ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim
ukończeniu studiów na jednym z kierunków o których mowa w pkt c;
2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3. Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4. Prawo jazdy i samochód.
Czytaj całość artykułu "Oferta pracy na zastępstwo - pracownik socjalny"
Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelcach Krajeńskich ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze Zastępca Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelcach Krajeńskich
I. Zakres wykonywanych zadań:
Prowadzenie ośrodka zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności zastępowanie dyrektora w czasie jego nieobecności,
Ocena efektywności przyznawanej pomocy społecznej w oparciu o rozeznanie środowisk przez pracowników socjalnych oraz nadzór nad sporządzaniem raportów o potrzebachw zakresie pomocy społecznej,
Nadzór nad przygotowaniem projektu zapotrzebowania środków finansowych na realizację świadczeń z pomocy społecznej,
Nadzór nad właściwym i terminowym prowadzeniem sprawozdawczości z zakresu pomocy społecznej,
Kontrola prawidłowości dokumentacji sporządzanej przez pracowników socjalnych,
Kontrola terminowości i zasadności załatwianych skarg i wniosków,
Sprawowanie kontroli wewnętrznej Ośrodka w zakresie pracy nadzorowanych komórek organizacyjnych,
Wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy zgodnie z udzielonymi upoważnieniami Burmistrza,
Zapewnienie szkoleń zawodowych pracownikom Ośrodka oraz doradztwa metodycznego pracownikom socjalnym,
10. Współdziałanie w organizacjami pozarządowymi, Sądem, Prokuraturą, Policją szkołami, fundacjami, stowarzyszeniami, jednostkami pomocy społecznej oraz innymi podmiotami realizującymi politykę społeczną,
11. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka w zakresie realizacji zadań, Nadzór nad przygotowaniem wniosków aplikacyjnych o przyznanie środków zewnętrznych i realizacja zatwierdzonych programów,
12. Współudział w opracowywaniu oceny zasobów pomocy społecznej, ustalania potrzeb pomocy społecznej, oraz materiałów analitycznych i prognostycznych,
13. Opracowywanie i współudział w przygotowaniu sprawozdań finansowo-rzeczowych z realizacji zadań,
14. Wykonywanie funkcji inicjujących, nadzorczych i kontrolnych w zakresie wynikającym ze schematu organizacyjnego, a w szczególności;
- określenie bieżących zadań dla podległych pracowników i kontrolowanie ich pracy,
- nadzór nad prawidłowością i terminowością realizacji zadań przez podległych pracowników,
- przedkładanie dyrektorowi wyników i wniosków z przeprowadzonej kontroli, oraz potrzeb związanych ze sprawnym i efektywnym wykonywaniem obowiązków podległych pracowników,
- organizowanie okresowych narad pracowników,
15. Przygotowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych Dyrektora Ośrodka,
16. Koordynowanie działań związanych z kontrolą zarządczą w Ośrodku,
17. Współpraca przy przygotowywaniu planów budżetu Ośrodka oraz rocznego sprawozdania z działalności Ośrodka,
18. Wdrażanie metod pracy socjalnej i aktywizowanie środowiska lokalnego,
19. Nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy,
II. Wymagania niezbędne:
obywatelstwo polskie,
wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, umożliwiające wykonywanie obowiązków na stanowisku zastępcy dyrektora,
specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej,
udokumentowany co najmniej 5 letni staż pracy, w tym co najmniej 3 letni staż pracy w pomocy społecznej,
niekaralność, tj. osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
posiadanie nieposzlakowanej opinii,
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku
Informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko urzędnicze Referenta sekcji świadczeń w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Strzelcach Krajeńskich
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędznicze w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Strzelcach Kraj.
Zarządzenie Dyrektora M-G OPS Nr 021.07.22 z 21 grudnia 2022 r.
Informacja o wyniku naboru na wolne stanowisko urzędnicze referenta ds. księgowości w M-G OPS w Strzelcach Kraj
Aleja Piastów 13
66-500 Strzelce Krajeńskie
tel. (95)763-21-08, faks (95)763-24-05