ikona wczytywania strony

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzelcach Krajeńskich

Link do platformy e-doręczenia Link do platformy epuap Link do BIP

Jesteś tutaj: Strona Główna ❯ Aktualności ❯ OGŁOSZENIE O O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY
← Powrót do strony głównej
← Powrót do wszystkich artykułów z menu "Aktualności"

Aktualności

Ikonka.......

OGŁOSZENIE O O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY

2025-05-16

Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelcach Krajeńskich ogłasza nabór kandydatów na stanowisko: Asystenta rodziny


1. Nazwa i adres jednostki:

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Aleja Piastów 13, 66-500 Strzelce Krajeńskie

2. Określenie stanowiska: Asystent rodziny

3. Rodzaj zatrudnienia: Umowa o pracę w wymiarze 1 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy na czas określony (docelowo na czas nieokreślony). Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych i w dni ustawowo wolne od pracy (40 godzin tygodniowo). Praca na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie. Rozpoczęcie zatrudnienia od 01 sierpnia 2025 r.

4. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:

4.1. Asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:

  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz.U. 2025 poz. 49) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub

  • wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. Z 2011 r. Nr 272 poz. 1608).

2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6) posiada obywatelstwo polskie;
7) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

4.2 Wymogi niezbędne:
1) znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, wychowania w rzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych;
2) wysoka kultura osobista;
3) znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
4) umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres;
5) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
6) znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
7) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
8) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
9) nieposzlakowana opinia;
10) umiejętność pracy w grupie;
11) prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych.

5. Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

  • wspieranie aktywności społecznej rodzin;

  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psycho-edukacyjnych;

  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;

  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

  • sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

6. Informacje dodatkowe:
1) Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
2) Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
3) Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
4) Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.

7. Wymagane dokumenty:
1) Życiorys - curriculum vitae.
2) List motywacyjny.
3) Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej.
4) Oświadczenie, że kandydat nie był skazany za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe.
5) Oświadczenie o niekaralności.
6) Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia.
7) Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona.
8) Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.

Osoby zainteresowane prosimy o składanie wymaganych dokumentów bezpośrednio w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej pok. Nr 1 lub pocztą na adres Ośrodka: Aleja Piastów 13, 66-500 Strzelce Krajeńskie w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „NABÓR NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY” w terminie do 18 czerwca 2025 r. do godz. 14.30. Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane. Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.

Oferowane stanowisko pracy nie jest stanowiskiem urzędniczym, w związku z czym nie ma zastosowania procedura naboru oraz rozstrzygnięcia konkursowego.

Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu 513 458 689, 513458 689.

Zastrzega się możliwość odwołania naboru bez podania przyczyny.

Prosimy o umieszczenie w dokumentach następującej klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”

 

INFORMACJA DLA KANDYDATÓW DO PRACY

Realizując obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 i 14 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję:

  1. Administratorem danych osobowych osób aplikujących jest Dyrektor Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z siedzibą w Strzelcach Krajeńskich, 66-500 Strzelce Krajeńskie, Aleja Piastów 13 zwany dalej „administratorem danych osobowych”

  2. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych oraz uprawnień przysługujących osobom, których dane są przetwarzane można uzyskać
    u Inspektora Ochrony Danych Agnieszki Demichowicz, kontakt e-mail: inspektor@4consult.com.pl

  3. Dane osobowe pozyskiwane są i przetwarzane w takim zakresie, w jakim są niezbędne do przeprowadzenia procesu naboru oraz wyboru pracownika, a w przypadku pozytywnego zakończenia procesu naboru zawarcia umowy o pracę.

  4. Podstawą przetwarzania danych osobowych od osoby ubiegającej się o zatrudnienie jest art. 221, art. 221a oraz art. 221b § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, a także ustawa z dnia z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (art. 6 ust. 1 lit. a i c oraz art. 9 ust. 2 lit. a i g RODO).

  5. Podanie danych w zakresie wynikającym z art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy jest obowiązkowe, w pozostałym zakresie jest dobrowolne.

  6. Dane nie będą udostępniane podmiotom zewnętrznym.

  7. Dane osobowe kandydatów, którzy nie zostali wybrani w procedurze naboru będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata. Dokumenty, które nie zostały odebrane zostaną komisyjnie zniszczone. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który został zatrudniony w wyniku procedury naboru zostaną dołączone do akt osobowych, a następnie będą przechowywane przez okres wskazany przepisami prawa.

  8. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia (w zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (w zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody).

  9. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

  10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich oraz organizacji międzynarodowych. Decyzje w Pani/Pana sprawie nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania 

Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

 w Strzelcach Krajeńskich

 Alina Warszawska

                  

Zobacz także: starsze artykuły z menu "Aktualności" (archiwum)
Baner Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój
Biuletyn Informacji Publicznej
Link do Niebieskiej Linii
Link do Powiatowego Urzędu Pracy w Strzelcach Krajeńskich
Link do Empatii Portalu Informacyjno-Usługowego
Link do Starostwa Powiatowego w Strzelcach Krajeńskich
Link do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Drezdenku
Link do Urzędu Miejskiego w Strzelcach Krajeńskich
Link do Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzelcach Krajeńskich

Aleja Piastów 13
66-500 Strzelce Krajeńskie
tel. (95)763-21-08, faks (95)763-24-05

Link do platformy e-doręczeniaLink do platformy epuapLink do bipPolityka prywatnościDeklaracja dostępnościOchrona Danych Osobowych